top of page
חיפוש
Noa Rubin

היום החמישים ושלושה

היום החמישים ושלושה.

יושבת כבר עשר דקות מול הסמן המהבהב של הכתיבה, וחושבת מחשבות. לא מצליחה לכתוב את המילה הראשונה. והנה זה יצא:) כבר יומיים אני יושבת וכותבת לכן פה, הנה תראו, שבועיים אחרי ההקלות ומספר החולים לא עולה. אממה, פרט קטן שכחתי לציין, או שפשוט נעלם מעיניי. וזה, מספר הבדיקות שנעשו. אז אתמול הציגו את הגרף הזה, וראו איזה פלא. לא סתם בקושי יש נדבקים חדשים. זה בגלל שבקושי עושים בדיקות. כאילו, מה הקטע שהיינו על כמות של 10,000 בדיקות ליום, ופתאום ירדנו ל 1600 בדיקות ליום. אחד מהשניים - או שמישהו שם למעלה מתמרן את המספרים וקובע כמה נדבקים להציג לציבור, ומתי. או שמישהו שם למעלה מתמרן את המספרים וקובע כמה נדבקים להציג לציבור, ומתי. האם מחכים ל 24/5 כדי להפציץ בבדיקות ולהראות לציבור עליה ניכרת במספר הנדבקים כדי שראש הממשלה ישוב לעשות ״קסמים״ במסווה של סגר וריסוק נוסף של הכלכלה, בדיוק כשהמשפט שלו מתחיל? מה הולך פה לעזאזל? האם הפכנו להיות מדינה טאליבנית שמסתירה מעיני הציבור את האמת? אה באמת? אנחנו כבר כאלה? במסווה של דמוקרטיה מערבית משתפת ושקופה? וואי וואי, המצב קשה. תזכירו לי שוב למי הצבעתם?

טוב, די פוליטיקה על הבוקר, למרות שכשזה נוגע בנימים הכי חשופים של כל אחד ואחד מאיתנו, מה שקורה כבר הרבה זמן לצערי, קצת קשה בלי פוליטיקה. איפה האנשים הטובים שיכולים היו להיות בשלטון ולעשות הכל בצורה מוסרית ושקופה. שלא נאמר מסודרת וברורה. הם כבר מזמן התייאשו. מהמערכת, מהכוחניות, מהפוליטיקה ומהמרפקים.

ועדו מילה אחרונה בעניינים האלו. הבוקר יצאה הודעה שגני הילדים הפרטיים הגיעו להסדר (צודק) עם האוצר וייפתחו ביום ראשון. אתם יודעים מה משותף לגני הילדים ולרשתות הענק בקניונים? כלי המיקוח. לגני הילדים, כלי המיקוח הוא כמובן הילדים המתוקים שמונעים מהוריהם לחזור לעבוד ולכן המשק לא יכול לחזור לעבודה מסודרת. ולרשתות, כלי המיקוח הוא עשרות אלפי העובדים שיושבים בבית וצריכים לחזור לעבוד. ומה איתנו? עוד מאות אלפי בעלי עסקים קטנים ובינוניים שקיבלו במקרה הטוב בממוצע 2000 שח לחודש כדי ״לצאת״ מהמשבר. ועוד לשלם עליהם מיסים! מה, הם לא מבינים שהסכומים האלה שהם מחלקים זה צחוק מעבודה? הם לא מבינים שכל עסק כזה מפרנס משפחה? וכשהעסק לא עובד המשפחה קורסת? כלי מיקוח. זה העניין. ב 15 לחודש הנוכחי, מאות אלפי עסקים צריכים לשלם מע״מ ומס הכנסה. לדעתי זה כלי מיקוח מצויין שאנחנו יכולים להפעיל על האוצר. הרי אם לא נשלם, ביום אחד יכול להיווצר להם גירעון של מיליונים אם לא מיליארדים.

כאילו, אם רק כוח הם מבינים. רק איומים, אז אולי גם אנחנו נתחיל לאיים, אבל באמת?

יצא לי פוליטי בטירוף. אבל מה לעשות שאני חלק מקבוצה גדולה בעם שנאבקת בשיניים נוכח המשבר הגרנדיוזי הזה שהממשלה כפתה עלינו?

וכמובן, מילה אופטימית לסיום. תודה לכל המתחדשות המקסימות שהציפו את האתר ביומיים האחרונים. תבורכו. באמת. רק שלהתקפה כזאת גדולה באמת לא ציפיתי, ואני מתארגנת עכשיו לספק לכולכן את ההזמנות. בדרך כלל זה לוקח יומיים שלושה עד שהחבילות מגיעות אליכן, אבל הפעם אני מבקשת שתיאזרו בעוד טיפה סבלנות והחבילות יצאו אליכן בתחילת השבוע. מבטיחה שהכל יגיע אליכן, ושתוכלנה כבר בשבוע הבא לחגוג על כל השמלות החדשות שרכשתן.

מבצע 1+1 ממשיך. למרות שחלק מהמידות כבר אזל. בטוחה שעדיין תמצאו דברים יפים.


Commentaires


פוסטים קודמים בבלוג
Archive
  • Facebook Basic Square
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
bottom of page